Nieśmiertelne Gry Szukaj
Nieśmiertelne Gry
01.06.2020
ziemek8
Herosi i potwory
31.05.2020
ziemek8
Bogowie i ich świątynie
12.05.2020
ziemek8
Kampania Airline Tycoon - The Evolution
11.05.2020
ziemek8
Kampania Airline Tycoon - First Class
10.05.2020
ziemek8
Kampania Airline Tycoon

Wybierz artykuły tylko danej gry:

Zeus Pan Olimpu Cesarz: Narodziny Państwa Środka Anno 1602 Knights and Merchants Twierdza Original War Gorky 17 Re-Volt Airline Tycoon
artykuł gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 31.05.2020
autor: ziemek8 | ocena: 7.3 | wyświetlenia: 74 | komentarze: 0
Bogowie i ich świątynie
W tym tekście znajdują się informacje o bogach - co zapewniają po zbudowaniu im świątyni, jakie są koszta budowy ich świątyń, co robią, gdy atakują miasto.
Zeus Gdy jego świątynia zostanie zbudowana zapewnia wyrocznię oraz ochronę przed wszystkimi atakującymi bogami. Poprawia także opinię o mieście. Błogosławi wszystkie budowle. Proszony o pomoc uczestniczy w obronie miasta przed atakiem miasta rywala. Gdy atakuje miasto: niszczy pałac i różne inne budynki w pobliżu. Zatrzymuje na jakiś czas handel.
« zobacz więcej »
artykuł gry Gorky 17 opublikowano 24.09.2017
autor: Rybku | ocena: 7.1 | wyświetlenia: 4408 | komentarze: 4
Bossowie - LABORATORIUM (część 4)
Poprzednia część artykułu - bossowie w mieście

10) INCUBUS x2 (opcjonalnie)
  • życie - 150hp
  • pancerz - ciężki
  • odporności - na ogłuszenie, wabik, środki trujące, broń energetyczną
  • atak - 42-66hp x2 pole rażenia to 9 kratek (screen 1)

Oprócz Incubusów, do pokonania mamy 2 znane nam już Reverend Insecty. Mają po 80hp, ciężki pancerz i odporności na energię, ogłuszenie, niskie temperatury. Nie zadają jakichkolwiek obrażeń, ale zamrażają na 3 tury (screen 2) o czym pewnie już się przekonaliście
« zobacz więcej »
artykuł gry Gorky 17 opublikowano 21.09.2017
autor: Rybku | ocena: 6.9 | wyświetlenia: 4622 | komentarze: 5
Bossowie - MIASTO (część 3)
Poprzednia część artykułu - bossowie w muzeum

7) PUPPET (opcjonalnie)
  • życie - 450hp
  • pancerz - ciężki
  • odporności - na ogień, na wabik
  • atak: 7hp jeśli stoimy na dole mapy, 30hp jeśli z boku bossa. Jedna kratka (screen)

Możemy tak pokierować zespołem, że w ogóle nie trafimy na Puppeta. A spotykamy go w mieście przechodząc pod kamienicą. Walka jest wyjątkowo prosta. Od razu ogłuszamy bossa paralizatorem i kierujemy cały zespół za jego plecy. Jeśli będziemy bić od frontu lub boku, zadamy śmiesznie małe obrażenia. Bijąc tył, zdecydowanie większe. Bardzo polecam skorzystanie z miotacza ciekłego azotu, a potem z karabinu jonowego - wyjątkowo skuteczne połączenie Uważamy tylko żeby nie zranić swojej grupy! Jedyną przeszkodą jest kiepski widok za tym co się dzieje za plecami bossa. Szkoda że nie da się obracać kamery. Całą walkę da się stoczyć w ciągu 8 tur, bez marnowania jakiejkolwiek amunicji.
« zobacz więcej »
artykuł gry Gorky 17 opublikowano 20.09.2017
autor: Rybku | ocena: 7.1 | wyświetlenia: 4146 | komentarze: 3
Bossowie - MUZEUM (część 2)
Poprzednia część artykułu - bossowie w porcie

4) FATMAN
  • życie - 250hp
  • pancerz - ciężki
  • odporności - na prąd
  • atak - 37-41hp 2 jednostki (Obrazek)

Fatman to sympatycznie wyglądający boss, umilający nam czas, trąbiąc "wuwuzelą" A jeśli będzie miał okazję, potraktuje nas swoją strzelbą.
Potyczkę zaczynamy na dole planszy. Boss jest na samej górze i potrzebuje około 4 tur, żeby sprawić realne zagrożenie. Przez pierwsze 3 tury proponuje przesunąć oddział pod urządzenie przy torach, przypominające grill czy bojler - to będzie nasza zasłona. Po prawej stronie torów narażamy się na ostrzał Fatmana. W 4 turze, z prawej strony planszy, podejdą 3 houndy (40hp życia każdy). To tylko drobna komplikacja, której szybko się pozbędziemy. Jeśli jest taka potrzeba, przesuwamy oddział nieco na lewo, tak żeby żaden hound nas nie skrzywdził. Fatman powinien nam jeszcze nie zagrażać, jeśli jednak jest w zasięgu pistoletu na strzałki (zasięg to 3 kratki max), to ogłuszamy. Przy odrobinie szczęścia, podchodzące maluchy ustawią się tak, że podpalimy 2 na raz (obrazek) Ogień je strawi, więc zostawiamy je i skupiamy się na trzecim, a na końcu na Fatmanie, który powinien być ogłuszony. Proponuję żeby jeden żołnierz rzucił butelkę spirytusu w Fatmana, a inny członek strzelił z karabinu i tym samym podpalił drania. Jak tylko przestanie się palić - korzystamy z naładowanego miotacza ognia i nie pozwolimy wystygnąć potworowi. Warto stanąć za Fatmanem i bronią palną sprawnie uszczuplić poziom życia, a męki zakończyć bronią białą.
« zobacz więcej »
artykuł gry Gorky 17 opublikowano 18.09.2017
autor: Rybku | ocena: 8.0 | wyświetlenia: 4380 | komentarze: 5
Bossowie - PORT (część 1)
Chciałbym zamieścić tu parę słów na temat charakterystyki każdego bossa. Postaram się dodać również screeny. Temat może być źródłem spojlerów, więc do lektury zapraszam przede wszystkim osoby mające problemy ze szkaradami, oraz tych którzy chcieliby się może czegoś nowego dowiedzieć. Sam chętnie poczytam jak wy radzicie sobie z poszczególnymi monstrami

1) JUDGE
  • życie - 200hp
  • pancerz - średni
  • odporności - brak
  • atak - 35hp (sąsiednia jednostka) (obrazek)

« zobacz więcej »
artykuł gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 13.02.2009
autor: ziemek8 | ocena: 5.0 | wyświetlenia: 21409 | komentarze: 9
Drogi i blokady drogi
Jak wszyscy wiemy drogi są niezbędne, bez nich żaden budynek nie może funkcjonować. Jednak nie wszyscy może wiedzą jak ważna jest blokada drogi, owszem miasto może się bez nich obejść, jednak funkcjonalność zdecydowanie wzrasta gdy blokad się używa.
Do czego służą blokady?
Blokady drogi służą - jak sama nazwa wskazuje - do blokowania, blokują one przechodniów by nie wałęsali się niepotrzebnie po tych częściach miasta, w której nie są potrzebni. Wyjątkowymi postaciami, które mogą przejść mimo blokady są:
« zobacz więcej »
artykuł gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 5.3 | wyświetlenia: 83155 | komentarze: 91
FAQ - czyli najczęściej zadawane pytania
Jak zarezerwować towary dla koloni / miasta macierzystego?
Aby zarezerwować towar dla koloni czy też dla miasta macierzystego należy kliknąć na znak celów (ten ptaszek obok przycisków przenoszonego do mapy świata i obracającego widok miasta). Tam należy kliknąć (jeżeli ma się wystarczająco ilość towarów) na przycisk "Zarezerwuj" i potwierdzić. To wszystko.
Co znaczą te flagi wokół pałacu?
Flagi te oznaczają oddziały, które posiadasz w swoim mieście. Każda flaga posiada symbol oznaczający jakość danych wojsk (hoplici, jazda, plebs...). Jedna flaga to 8 jednostek (tylko w przypadku gdy nie ma wystarczającej ilości wojsk w mieście w oddziale może być mniej niż 8 jednostek). Wszystkie rozkazy wydaje się całemu oddziałowi za pośrednictwem właśnie tej flagi (m.in. przywołuje na miejsce położenia flagi, odsyła do domów...).
« zobacz więcej »
artykuł gry Cesarz: Narodziny Państwa Środka opublikowano 01.06.2009
autor: KajSztof | ocena: 5.0 | wyświetlenia: 10010 | komentarze: 1
Fengshui
Aby zachować harmonię, musisz budować odpowiednie budynki w odpowiednich miejscach. Prawie każdemu budynkowi przypada pewien żywioł, aby równowaga była nienaganna należy zastosować te oto metody:
Drzewo
+ pustynie
+ trawy
+ drzewa

- skały
- zbocza
- rudy
Ogień
+ drzewa
+ skały
+ pustynie
+ zbocza
- trawy
- rudy
Ziemia
+ rudy
+ skały
+ zbocza
+ pustynie
- trawy
- drzewa
Metal
+ rudy
« zobacz więcej »
artykuł gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 01.06.2020
autor: ziemek8 | ocena: 7.1 | wyświetlenia: 154 | komentarze: 3
Herosi i potwory
W tym tekście znajdują się informacje o herosach - czego żądają by pojawić się w mieście, jakie potwory pokonują oraz prośby których bogów spełniają.
Achilles
  • 32 komplety uzbrojenia
  • 3 oddziały hoplitów lub jeźdźców (w przygodach na prawach Atlantydzkich - 3 oddziały włóczników lub rydwanów)
  • świątynia ku czci Ateny (lub Hefajstosa jeżeli świątynia Ateny jest niedostępna)
  • brak niezadowolenia w mieście
  • 16 amfor wina
Pokonuje Hektora i Menady. Spełnia prośby Hefajstosa i Hermesa
« zobacz więcej »
artykuł gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 6.2 | wyświetlenia: 16472 | komentarze: 0
Interfejs
Jak każda gra, tak również Zeus Pan Olimpu ma swoje charakterystyczne elementy, które zostały przedstawione w interfejsie. Składa się on z kilku zasadniczych części:

  • Menu gry:
    • Plik:
      • Nowa misja - wyjście do menu głównego gry
      • Powtórz epizod - rozpoczęcie epizodu na nowo
      • Wyczytaj grę - wyczytanie gry
      • Zapisz grę - zapisanie gry
      • Usuń grę - usunięcie zapisanej gry
      • Wyjście z gry - wyjście z gry do Windows lub innego systemu operacyjnego
    • Opcje:

« zobacz więcej »
artykuł gry Airline Tycoon opublikowano 10.05.2020
autor: ziemek8 | ocena: 7.1 | wyświetlenia: 263 | komentarze: 1
Kampania Airline Tycoon
1. Nowa praca - A new job
Pierwsza, bardzo prosta misja - należy wykonać 10 lotów (zleceń). Najlepiej wybierać zlecenia z Last Minute - jak najkrótsze, wtedy misję można zakończyć już w 2-3 dni.

2. No to lecimy - Here we go
Celem jest przetransportowanie 10 000 pasażerów. Podobnie jak w poprzedniej misji, najlepiej brać zlecenia z Last Minute - jak najkrótsze, ale z jak największą liczbą pasażerów. Jeden z samolotów, który jest dostępny od początku rozgrywki, jest w stanie przetransportować loty (zlecenia z Last Minute / Air Travel) ze 180 pasażerami.
« zobacz więcej »
artykuł gry Airline Tycoon opublikowano 11.05.2020
autor: ziemek8 | ocena: 7.2 | wyświetlenia: 266 | komentarze: 1
Kampania Airline Tycoon - First Class
1. Prawie bankrut - Almost bankrupt
Celem tej misji jest spłacenie 10 000 000 $ pożyczki w banku. Dokładnie i tylko to - można sprzedać samoloty i wszystkie akcje w banku. Jest to krótka misja - więc najlepiej korzystać ze zleceń Last Minute i Air Travel (wykupywanie praw do połączeń między miastami w tej misji jest nieopłacalne - przynosi zyski po dłuższym czasie i większych inwestycjach).

2. Latające skrzynie - Flying crates
Misja wprowadzająca "Cargo", czyli transport towarów. Celem jest przetransportowanie 1000 ton towarów (cargo). Najlepiej jest brać zlecenia transportu towarów na jak najkrótszych trasach. Jeżeli przy okazji uda się odłożyć trochę gotówki - dobrze jest kupić jakiś tani samolot, zawsze trochę przyspieszy transportowanie skrzyń.
« zobacz więcej »
artykuł gry Airline Tycoon opublikowano 12.05.2020
autor: ziemek8 | ocena: 7.2 | wyświetlenia: 241 | komentarze: 0
Kampania Airline Tycoon - The Evolution
1. Z powrotem - Back again
Celem pierwszej misji kampanii The Evolution jest 15 milionów $ na koncie. Nie ma żadnych reguł. Można sprzedać samoloty, sprzedać wszystkie akcje, a nawet wziąć pożyczkę w banku. Wystarczy wykonywać zlecenia Last Minute i Air Travel, ew. Cargo. Lepiej zrezygnować z realizowania połączeń między miastami (ang. routes) - konkretne zyski przychodzą zbyt późno, rywale dosyć szybko są w stanie dorobić się 15 mln $.

2. Cało i zdrowo - Safe and sound
Celem tej misji jest posiadanie 5 samolotów w stanie technicznych co najmniej 90% i w pełni wyposażonych. To znaczy, że nie tylko wnętrze samolotu powinno być na 3 gwiazdki, ale także podwozie, kokpit, itd. Do osiągnięcia tego celu będą potrzebne spore sumy pieniędzy. Kupienie (ew. naprawa) oraz wyposażenie na 3 gwiazdki w każdej kategorii pojedynczego samolotu to kwota rzędu kilkudziesięciu milionów $. Warto zainwestować w wykupywanie praw do realizowania połączeń między miastami (and. routes).
« zobacz więcej »
artykuł gry Anno 1602 opublikowano 14.02.2009
autor: ziemek8 | ocena: 6.0 | wyświetlenia: 34606 | komentarze: 0
Kody
Oto lista kodów do Anno 1602, pamiętaj jednak, że kody psują przyjemność płynącą z gry! Jeżeli jesteś tego świadomy/a, ale nadal chcesz przeczytać informacje tu zawarte to prosze bardzo.
Naciśnij w czasie gry [Ctrl] + [Shift] + [Alt] + [W]. Pojawi się wtedy kursor po lewej stronie. Wpisz tam 2061 (odwrotność 1602 ). Naciśnij [Enter]. Potem natychmiast wciśnij [A], a następnie [Enter].
Od teraz przytrzymanie którejś z kombinacji nad jakimś magazynem (muszą być widoczne zasoby miasta na wyspie) przyniesie materiały budowlane, są to:
« zobacz więcej »
artykuł gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 4.8 | wyświetlenia: 17616 | komentarze: 0
Kultura i Nauka
Domy - czy to plebsu czy elity - potrzebują rozrywki (kulturalnej, czy też naukowej). Różne rozrywki w innym stopniu zaspokajają potrzeby mieszkańców miasta. Dokładnie przedstawia to tabela poniżej. Stopień ten jest przedstawiony w postaci punktów rozrywki.
Informacje dotyczące ilości punktów rozrywki potrzebnych każdemu domowi znajdują się w tabeli na końcu tej strony.
Ważną informacją jest to, że pracownicy dostarczający rozrywki (sportowcy, filozofowie, aktorzy, astronomowie, wynalazcy...) idąc z budynku, w którym uczyli się fachu, do budynku docelowego (przechodząc nawet przez blokady drogi), dostarczają rozrywki wszystkim napotkanym po drodze domom. Można to wykorzystać np. w liniowych sposobach budowy dzielnic, ponieważ nowi pracownicy dostarczający rozrywki wychodzą z tych punktów (szkolących) w takich odstępach czasu, że dom nie zdąży cofnąć się w rozwoju (jednakże przy niepełnej załodze punktu szkolącego, czy też zbytnim oddaleniu punktu szkolącego od docelowego może istnieć pewne ryzyko, zwiazane z tym, że punkt szkolący nie zdąży wyszkolić pracownika (w przypadku niepełnej załogi) czy też pracownik nie zdąży dojść na miejsce (w przypadku zbytniego oddalenia - z jednego punktu szkolącego może wyjść maksymalnie tylko jeden pracownik, dopiero po jego dojściu na miejsce wychodzi nastęny), wtedy domki cofną się w rozwoju). Po dojściu do budynku docelowego pracownicy dostarczający rozrywki rozchodzą się po mieście (jak daleko można sprawdzić w dziale pracownicy) (wtedy blokady drogi już ich blokują). Ważne jest także by odpowiednio dobrać ilość budynków szkolących i budynków docelowych, najlepsza w tym przypadku jest proporcja 1:1. Inaczej sprawa ma się ze stadionem czy muzeum, tam punktów szkolących może być znacznie więcej, ponieważ punkt docelowy może być tylko jeden.
« zobacz więcej »
Strony: 1 2 3 4
Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem